Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden Balanced

Algemene voorwaarden Balanced gevestigd; Vilsterseweg 1A12, 7734PD Vilsteren. 
Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 97156663.

 

Algemene voorwaarden Privétraining

 

Artikel 1. Begrippen

Begrippen in deze voorwaarden wordt verstaan onder:

Trainer: de persoon die de activiteiten voor de hondeneigenaar en hond verzorgt.

Cliënt: de hondeneigenaar die coach wenst in te schakelen betreffende ongewenst gedrag van zijn/haar hond(en) en daartoe opdracht geeft.

Overeenkomst/Opdracht: de overeenkomst waarbij Balanced zich tegen haar wederpartij verbindt tot het verschaffen van een door haar aangeboden activiteit.

Contractperiode: de overeengekomen duur van de overeenkomst/opdracht in de vorm van een of meer activiteiten.

 

Artikel 2. Aangaan van de overeenkomst

2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle opdrachten en overeenkomsten die cliënt aangaat met trainer.

2.2. Overeenkomst/Opdracht kan aangegaan worden door te reageren op het aanbod van trainer middels mondelinge of schriftelijke afspraken. Mondelinge afspraak is bindend wanneer cliënt ook naam, adres, en telefoonnummer van zichzelf evenals naam leeftijd en geslacht van de hond opgeeft.

2.3 Na aanmelding is cliënt verplicht het volledig verschuldigde bedrag per bank te voldoen voor of op de dag van de activiteit, aan de hand van de gestuurde factuur.

2.4 De trainer verstuurt na aanmelding een factuur met het volledige bedrag aangaande de activiteit.

2.5 De cliënt ontvangt na aanmelding bevestiging van betreffende activiteit.

2.6 Indien de cliënt minderjarig is, is de handtekening van ouder of voogd vereist.

 

Artikel 3. In aanmerking komen voor consult

3.1 De trainer bepaalt wanneer en of een cliënt in aanmerking komt voor een bepaalde activiteit.

3.2 Indien een cliënt jonger is dan 16 jaar behoud de coach het recht om te bepalen of cliënt geschikt is voor het betreffende consult.

3.3 Indien een cliënt jonger is dan 16 jaar dient deze te allen tijde begeleid te worden door ouder of voogd.

3.4 De trainer bepaalt dat een hond niet deel mag nemen aan een activiteit wanneer er gegronde reden is dat hond een risico vormt voor de gezondheid van anderen.

3.5 Cliënten dienen voor hun honden alleen gebruik te maken van halsbanden met gesp- of kliksluiting of een jachtlijn met dubbele stop. In overleg met de trainer mogen andere vormen van trainingsmiddelen, mits vriendelijk voor de hond, gebruikt worden. Slipkettingen, prikbanden, e.d. zijn niet toegestaan. Tevens worden uitrollijnen niet toegestaan tijdens de activiteiten.

3.6 Vooraf of bij aanvang van het consult/training kan de trainer vragen naar het hondenpaspoort van de hond die deel gaat nemen aan de cursus.

3.7 Door de cliënt meegebrachte bezoekers zijn welkom op de door de trainer aangewezen plek.

 

Artikel 4. Annulering van consult/training

4.1 De trainer bepaalt of de activiteit afgelast wordt. Indien deze situatie zich voordoet, zal hier een nieuwe afspraak voor gepland worden.

4.2a Cliënt dient minimaal 24 uur van tevoren aan te geven wanneer hij/zij niet in staat is bij de activiteit aanwezig te zijn. Dit kan telefonisch of via de mail.

4.2b Afgelasting binnen 24 uur voor de afgesproken activiteit leidt tot het in rekening brengen van de activiteit.

 

Artikel 5. Aansprakelijkheid van de trainer

5.1 De trainer is niet aansprakelijk voor schade, in welke vorm dan ook.

5.2 Het deelnemen aan activiteiten is op eigen risico.

5.3 De trainer kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het uitblijven de door de cliënt gewenste resultaten.

5.4 De trainer is niet aansprakelijk voor ziekten en/of (vermeende) gebreken, mentaal of fysiek, welke de hond mogelijk oploopt tijdens of ten gevolge van de afgenomen diensten, tenzij er sprake is van grove nalatigheid in welk geval de schadevergoeding beperkt is waarvoor de trainer ter zaken verzekerd is.

 

Artikel 6. Aansprakelijkheid van de cursist/cliënt

6.1 De cliënt is aansprakelijk voor alle schade welke door de cliënt zelf of door meegebrachte hond(en) en/of bezoekers wordt toegebracht aan personen en/of andere honden. Dit geldt ook voor schade aan materialen van de organisatie, haar medewerkers en de locatie.

6.2 De trainer adviseert een goede WA. verzekering af te sluiten. Vaak valt (maar) één hond onder de standaard WA verzekering.

6.3 De cliënt, inclusief hond(en) die hinder of last oplevert zodanig dat een goede uitvoering van de activiteit daardoor in sterke mate wordt bemoeilijkt, of kan worden bemoeilijkt, kan door de trainer van (voortzetting) van de activiteit worden uitgesloten. Alle hieruit voortvloeiende kosten komen voor rekening van de cliënt.

 

Artikel 7. Copyright

7.1 Alle door de trainer verstrekte schriftelijke materialen en beeldmaterialen vallen onder het copyright van haar. Deze mogen niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de trainer worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt of ter kennis van derden worden gebracht.

 

Artikel 8. Geschillen

8.1 Op overeenkomsten gesloten met de hondenschool is Nederlands recht van toepassing. De bevoegde rechter is de rechter die de wet daartoe aanwijst.

 

Algemene voorwaarden Voedingsadvies

 

Artikel 1. Begrippen

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Voedingsadviseur: Lieke Akkerman. De enige behandelaar/ verantwoordelijke voor Balanced. Niet bedoeld andere voedingsadviseurs/ behandelaars waar naartoe is doorverwezen.

Behandeling: Voedingskundig onderzoek en/of behandeling en het verlenen van enig andere diensten met inbegrip van adviezen ten behoeve van de patiënt en of cliënt.

Patiënt: Het voor behandeling aangeboden dier.

Cliënt: De eigenaar/ aanbieder/vertegenwoordiger van cliënt, van de patiënt.

Behandelingsovereenkomst: Inspanningsovereenkomst, waarbij de cliënt om een behandeling verzoekt en de voedingsadviseur daarmee instemt, danwel het aanbod van de voedingsadviseur om tot behandeling over te gaan, waarbij de cliënt heeft aangegeven die aanbod te accepteren.

 

Artikel 2. Patiëntbehandeling

2.1 Een overeenkomst tot behandeling komt tot stand en wordt rechtsgeldig zodra het verzoek om behandeling door de cliënt of diens vertegenwoordiger wordt geaccepteerd door de voedingsadviseur, danwel het aanbod van de voedingsadviseur wordt geaccepteerd door de cliënt, of zijn vertegenwoordiger.

2.2 Van acceptatie van behandeling/levering is sprake, zodra de datum en het tijdstip van de behandeling/levering bepaald zijn of het onderzoek/ de behandeling van start is gegaan.

2.3 Na verzoek van de cliënt voor het leveren van goederen en/of diensten, anders dan een voedingskundige behandeling en de voedingsadviseur heeft het verzoek geaccepteerd, is er sprake van een rechtsgeldige en bindende overeenkomst.

2.4 Indien de aanbieder niet over een schriftelijke volmacht van de eigenaar beschikt, en de eigenaar betwist de volmacht, dan is de aanbieder gehouden zijn verplichtingen jegens Balanced na te komen.

2.5 Alleen de voedingsadviseur is bevoegd een verzoek te accepteren in naam van en in verantwoordelijkheid voor Balanced.

 

Artikel 3. Aannemen cliënt

3.1 De voedingsadviseur heeft te allen tijde het recht een verzoek te weigeren, danwel een dienst of goederen te leveren met vooraf bepaalde specifieke voorwaarden, indien er voor de voedingsadviseur redenen zijn dat een behandeling geen, (te) weinig of niet het verwachtte resultaat zal geven of niet in het belang van het dier is

 

Artikel 4. Levering

4.1 De voedingsadviseur is middels een behandelingsovereenkomst alleen verplicht tot het leveren van een behandeling. Niet tot het leveren van een specifieke behandeling en/of een vooraf bepaald resultaat. Bij het naar voren komen van een of meerdere contra-indicaties tijdens de anamnese/ het onderzoek zal niet of in beperkte mate tot behandeling over worden gegaan. Bij het afbreken van het onderzoek/ de behandeling is de cliënt alleen reiskosten verschuldigd. Het aanpassen van de behandeling heeft geen invloed op het behandeltarief en dit zal volledig moeten worden voldaan.

4.2 De voedingsadviseur kan te allen tijde voorafgaand aan de behandeling verlangen dat de cliënt een akkoordverklaring tekent (eventueel met overlegging van diens identiteitsbewijs) voor de kosten en risico’s welke verbonden zijn aan het onderzoek/ de behandeling en de levering van diensten/ goederen.

4.3 De wensen van de cliënt dienen bij voorkeur voor het maken van de afspraak, danwel voor de aanvang van de behandeling kenbaar worden gemaakt, zodat er een afweging kan worden gemaakt in de keuze van de technieken en met het inplannen van de afspraak, zodat de wensen van de aanbieder het herstel niet schaden. Het voedingsschema dient na de behandeling te worden aangepast aan de gezondheid van het dier.

 

Artikel 5. Annulering

5.1 Het annuleren van een afspraak dient ten minste 24 uur van te voren te geschieden, bij annulering minder dan 24 uur van te voren dient de cliënt/ diens vertegenwoordiger de volledige kosten te voldoen.

5.2 Bij het door de cliënt eenzijdig annuleren van de behandelingovereenkomst, blijft deze verantwoordelijk voor het voldoen van de tot dat moment gemaakte kosten, met inbegrip van, maar niet uitsluitend; de gereserveerde tijd, bestelde goederen, reiskosten.

5.3 Eenzijdige annulering van de behandelovereenkomst door de voedingsadviseur kan geschieden doordat er naar de mening van de voedingsadviseur geen behandeldoelen meer zijn/geen resultaat te verwachten is, een behandeling niet in het belang van het dier is, er een betalingsachterstand van de cliënt is, de situatie naar de mening van de voedingsadviseur niet werkbaar meer is. De cliënt blijft te allen tijde verantwoordelijk voor de tot dan toe gemaakte kosten.

 

Artikel 6. Aansprakelijkheid

6.1 De behandeling wordt verricht in opdracht van en voor risico en verantwoordelijkheid van de cliënt.

6.2 Indien de patiënt tijdens of na de behandeling overlijdt, is de cliënt te allen tijde verantwoordelijk voor het afvoeren van het stoffelijk overschot en alle kosten die daarmee gepaard gaan.

6.3 De voedingsadviseur is slechts aansprakelijk en/ of er kan pas sprake zijn een wanprestatie, indien er sprake is van grove schuld en/ of opzet. Er is slechts sprake van voorgaande zaken, wanneer dit door een deskundige op het gebied van de geleden schade, schriftelijk aannemelijk is gemaakt.

6.4 De cliënt is gehouden direct na ontvangst van goederen en/ of direct na de behandeling de goederen/ dieren te keuren op gebreken/ onvolkomenheden. Er dient binnen een termijn van 7 dagen een mondelinge of schriftelijke ingebrekestelling kenbaar te worden gemaakt aan de voedingsadviseur. Een schriftelijke ingebrekestelling dient binnen 10 dagen toe te komen aan de osteopaat.

6.5 Bij het overschrijden van een van deze termijnen, vervalt het recht van de cliënt op aanspraak tegen de voedingsadviseur.

6.6 Indien de voedingsadviseur een klacht gegrond acht kan de voedingsadviseur naar eigen keuze beslissen de behandeling op een juiste wijze te verrichten/ af te ronden, het gebrek weg te nemen of een juist goed te leveren, danwel het bedrag aan de cliënt te crediteren.

6.7 Indien de voedingsadviseur op enigerlei wijze aansprakelijk zal zijn, dan is dit maximaal tot het bedrag dat de aansprakelijkheidsverzekering van de voedingsadviseur uitkeert bij een voorkomend geval. Vergoeding van indirecte schade is te allen tijde uitgesloten. Omvattend, maar niet uitsluitend: gevolgschade, gederfde winst, schade door bedrijfsstagnatie e.d.

6.8 Indien de cliënt/ diensvertegenwoordiger/ verzorger van de patiënt de adviezen niet of niet juist opvolgt, vervalt elke aansprakelijkheid ten opzichte van De Hondenpraktijk.

 

Artikel 7. Betaling

7.1 De behandelovereenkomst en de bestelling van goederen op verzoek van de cliënt verplicht de cliënt tot het betaling van het debet, conform de tarieven van de voedingsadviseur, inclusief gemaakte reiskosten.

7.2 Betaling geschied contant direct na het beëindigen van de behandeling/ levering van de goederen, of op verzoek van de cliënt met toestemming van de voedingsadviseur via een betaalverzoek of bankoverschrijving, binnen 14 dagen na factuurdatum. Bij het niet tijdig betalen zal een incassobureau contact met u opnemen, voor het voldoen van de betaling. Alle extra kosten van het incassobureau (o.a. gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten), alsook wettelijke rente, komen volledig voor rekening van de cliënt.

7.3 Ook indien een behandeling niet het gewenste resultaat heeft, is de cliënt gehouden de door de voedingsadviseur gemaakte kosten/ geleverde goederen/ diensten te voldoen.

 

Op alle overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing.

 

Balanced

Contact

06 24765587

Vilsterseweg 1A12
7734PD Vilsteren

 

Werkdagen

Maandag t/m vrijdag

9.00 uur - 17.00 uur

Follow Us
Copyright © 2025 Balanced